Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym edukacji i stopni naukowych

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie naukowe (zinterpretowane)
Imię:Adam
Osoba:Adam z Brzezin
Typ zdarzenia:posiadanie stopnia
Etap edukacji/stopień naukowy:doktor
Dziedzina nauki:---
Instytucja:---
Datacja:pocz. sem. letniego 1527 — kon. sem. letniego 1551
Komentarz: ---
Nazwisko:---
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:---
Miejsce pochodzenia:Brzesini (Brzeziny (miasto, woj. łęczyckie))
Typ zdarzenia:posiadanie stopnia
Etap edukacji/stopień naukowy:dr
Dziedzina nauki:---
Instytucja:---
Datacja:pocz. sem. zimowego 1532/1533 — kon. sem. zimowego 1532/1533
Komentarz: ---

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Liber diligentiarum facultatis artisticae Universitatis Cracoviensis 1487-1563, wyd. W. Wisłocki, Kraków 1886 (Archiwum do Dziejów Literatury i Oświaty w Polsce, t. 4).

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 207

Ptholomei: 13. mgr. Ioannes Chochman Tabulas Blankini, secunda die post innovacionem, iii, finiuit feria secunda Septuagesime {{4}}; 14. mgr. Michael de Vijslicia Centiloquium Ptolomei, die secunda post innov., ii, finiuit feria quarta ante Carnispriuium {{5}}; 15. dr. Simon {{6}} Lecturam Thopicorum, die secunda post innov., iii, finiuit feria tercia Septuagesime {{7}}; 16. mgr. Martinus de Czeskovijcze Exercicium De generacione, die innov., i, finiuit feria sexta ante Purifcacionis Marie {{8}}; 18. —; 19. mgr. Martinus Goslijczkij Grammaticam Peroti, secunda die post innov., iiiii, finiuit feria sexta Septuagesime {{9}}; 20. mgr. Martinus Czeskovita L. Paruorum naturalium, iiiiiiii, secunda die post Inuocauit {{10}}; 21. dr. Adam de Brzesini L. Politicorum, die innov., iiii; 22. mgr. Ioannes Msthow Ex. Metheororum, secunda die post innov.

Komentarz do fragmentu zapiski:
4 10 Februarii.
5 19 Februarii.
6 Szamotuliensis.
7 11 Februarii.
8 31 Januarii.
9 14 Februarii.
10 3 Martii.

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki