Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym edukacji i stopni naukowych

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie naukowe (zinterpretowane)
Imię:Adam
Osoba:Adam z Brzezin
Typ zdarzenia:posiadanie stopnia
Etap edukacji/stopień naukowy:magister
Dziedzina nauki:sztuki wyzwolone/filozofia
Instytucja:---
Datacja:pocz. sem. zimowego 1515/1516 — kon. sem. letniego 1534
Komentarz: ---
Nazwisko:---
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:---
Miejsce pochodzenia:Brzezijnij (Brzeziny (miasto, woj. łęczyckie))
Typ zdarzenia:[-uczestniczył w dyspucie-]
Etap edukacji/stopień naukowy:mgr
Dziedzina nauki:---
Instytucja:wydział artium, (wydział filozofii/sztuk wyzwolonych {Uniwersytetu Krakowskiego})
Datacja:pocz. sem. letniego 1525 — kon. sem. letniego 1525
Komentarz: ---

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Liber diligentiarum facultatis artisticae Universitatis Cracoviensis 1487-1563, wyd. W. Wisłocki, Kraków 1886 (Archiwum do Dziejów Literatury i Oświaty w Polsce, t. 4).

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 169

Ordo Lecturarum et Exerciciorum commutacionis estiualis anni dni 1525 in decanatu mgri Ioannis de Sanok:

Fragment zapiski 2 , Numer strony/karty w źródle: 171

Ordo Magistrorum disputaciones visitancium secundum ordinem tripartitum in decanatu et anno, quo supra:

Fragment zapiski 3 , Numer strony/karty w źródle: 171

Primi ordinis ex Collegio maiorj: mgr. Nicolaus Schadek, semel per alium; mgr. Bartholomeus Wratislauiensis, nunquam per se; mgr. Martinus de Cerdonibus {{1}}, semel per alium;— secundus ordo: mgr. Ioannes de Sanok; mgr. Stanislaus Rzeczka, nunquam per se; mgr. Mathias Przedborz, bis per alium; mgr. Iacobus Siradiensis ; mgr. Adam Brzezijnij, i; — tercius ordo: mgr. Iacobus Sijeprcz, semel per alium; mgr. Iacobus Ilza {{2}}, j; mgr. Simon Schamotulj, j; mgr. Stanislaus Lowicz, nunquam per se.

Komentarz do fragmentu zapiski:
1 Garbarz de Cracovia.
2 Sic!

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki