Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym edukacji i stopni naukowych

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie naukowe (zinterpretowane)
Imię:Adam
Osoba:Adam z Brzezin
Typ zdarzenia:posiadanie stopnia
Etap edukacji/stopień naukowy:magister
Dziedzina nauki:sztuki wyzwolone/filozofia
Instytucja:---
Datacja:pocz. sem. zimowego 1515/1516 — kon. sem. letniego 1534
Komentarz: ---
Nazwisko:---
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:---
Miejsce pochodzenia:Brzeszijnij (Brzeziny (miasto, woj. łęczyckie))
Typ zdarzenia:posiadanie stopnia
Etap edukacji/stopień naukowy:mgr
Dziedzina nauki:---
Instytucja:---
Datacja:pocz. sem. letniego 1519 — kon. sem. letniego 1519
Komentarz: ---

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Liber diligentiarum facultatis artisticae Universitatis Cracoviensis 1487-1563, wyd. W. Wisłocki, Kraków 1886 (Archiwum do Dziejów Literatury i Oświaty w Polsce, t. 4).

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 139

Ptolomei: 9. mgr. Iacobus de Ilsza {{7}} Lecturam Thopicorum, omnes octo libros; 10. mgr. Mathyas de Sząmotvly {{8}} Tabulas Blankijnij; 11. mgr. Adam de Brzeszijnij L. Ethicorum; 12. mgr. Leonardus Vijsuka Exercicium De generacione, post innovacionem {{3}} tercio die incepit, et feria quinta post Laurencij {{9}} finivit; 16. mgr. Ioannes de Pijotrkow Ex. Metheororum, iiiiiiii, finivit feria secunda post Bartholomei {{10}}; 17. mgr. Martinus Comprovincia L. Posteriorum; 18. mgr. Mathias de Cracovia {{11}} De amicicia {{12}}, finivit ante Pentecostes {{13}}; 19. mgr. Bromijrszkij L. Paruorum naturalium; 20. mgr. Nicolaus Tvlyszko Ex. Paruorum naturalivm, finivit feria secunda post Margarethe {{14}}.

Komentarz do fragmentu zapiski:
3 sc. studii.
7 Junior.
8 Sic! Krypa.
9 11 Augusti.
10 29 Augusti.
11 Garbarz, de suburbio Cracoviensi Cerdonia, ineunte a. 1519 ad gradum magisterii promotus. Muczkowski, Liber promot., 167.
12 Ciceronis.
13 12 Junii.
14 18 Julii.

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki