Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym edukacji i stopni naukowych

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie naukowe (zinterpretowane)
Imię:Adamus
Osoba:Adam Kopczyński z Mławy, syn Jana
Typ zdarzenia:uzyskanie stopnia
Etap edukacji/stopień naukowy:bakałarz
Dziedzina nauki:sztuki wyzwolone/filozofia
Instytucja:Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska)
Datacja:pocz. lutego 1578 — kon. marca 1578
Komentarz: Datacja umowna. Wedle statutów i zwyczaju początek egzaminów w celu uzyskania stopnia bakałarza filozofii/sztuk wyzwolonych przypadał cztery razy w roku około Suchych Dni. Terminy te zapisywano w źródłach w zróżnicowany sposób. W tym roku Suche Dni po Środzie Popielcowej (12 lutego) zaczynały się 19 lutego. Do czasu promocji, która wieńczyła całą procedurę, mijało kilka tygodni, a niekiedy nawet kilka miesięcy.
Nazwisko:---
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:Joannis
Miejsce pochodzenia:Mlauius (Mława)
Typ zdarzenia:uzyskanie stopnia
Etap edukacji/stopień naukowy:---
Dziedzina nauki:---
Instytucja:---
Datacja:pocz. lutego 1578 — kon. marca 1578
Komentarz: Datacja umowna. Wedle statutów i zwyczaju początek egzaminów w celu uzyskania stopnia bakałarza filozofii/sztuk wyzwolonych przypadał cztery razy w roku około Suchych Dni. Terminy te zapisywano w źródłach w zróżnicowany sposób. W tym roku Suche Dni po Środzie Popielcowej (12 lutego) zaczynały się 19 lutego. Do czasu promocji, która wieńczyła całą procedurę, mijało kilka tygodni, a niekiedy nawet kilka miesięcy.

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Liber promotionum philosophorum ordinis in Universitate studiorum Jagellonica ab anno Domini 1561-1655

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 21v

Tandem in continuatione decanatus eiusdem magistri Stanislai Alberti Squierneuien., pro quartuali Cinerum, hi iuvenes in...

Fragment zapiski 2 , Numer strony/karty w źródle: 22r

10. Adamus Joannis Mlauius.

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki