Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym edukacji i stopni naukowych

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie naukowe (zinterpretowane)
Imię:Albertus
Osoba:Albert/Wojciech z Gąbina
Typ zdarzenia:uzyskanie stopnia
Etap edukacji/stopień naukowy:bakałarz
Dziedzina nauki:sztuki wyzwolone/filozofia
Instytucja:Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska)
Datacja:pocz. września 1568 — kon. października 1568
Komentarz: Datacja umowna. Wedle statutów i zwyczaju początek egzaminów w celu uzyskania stopnia bakałarza przypadał cztery razy w roku około Suchych Dni. Terminy te zapisywano w źródłach w zróżnicowany sposób. W tym roku Suche Dni po święcie Podwyższenia Krzyża Świętego (14 września) zaczynały się 15 września. Do czasu promocji, która wieńczyła całą procedurę, mijało kilka tygodni, a niekiedy nawet kilka miesięcy.
Nazwisko:---
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:Blasii
Miejsce pochodzenia:Gąbin (Gąbin)
Typ zdarzenia:uzyskanie stopnia
Etap edukacji/stopień naukowy:baccalaureatus
Dziedzina nauki:---
Instytucja:---
Datacja:pocz. września 1568 — kon. października 1568
Komentarz: Datacja umowna. Wedle statutów i zwyczaju początek egzaminów w celu uzyskania stopnia bakałarza przypadał cztery razy w roku około Suchych Dni. Terminy te zapisywano w źródłach w zróżnicowany sposób. W tym roku Suche Dni po święcie Podwyższenia Krzyża Świętego (14 września) zaczynały się 15 września. Do czasu promocji, która wieńczyła całą procedurę, mijało kilka tygodni, a niekiedy nawet kilka miesięcy.

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Liber promotionum philosophorum ordinis in Universitate studiorum Jagellonica ab anno Domini 1561-1655

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 11v

Eodem anno, decanatu praedicti Alberti Vędrogouii, pro feriis Exaltationis s. Crucis ad gradum baccalaureatus promotorum index:

Fragment zapiski 2 , Numer strony/karty w źródle: 11v

5. Albertus Blasii a Gąbin.

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki