Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym edukacji i stopni naukowych

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie naukowe (zinterpretowane)
Imię:Vincencius
Osoba:Wincenty z Głogowa, syn Marcina
Typ zdarzenia:uzyskanie stopnia
Etap edukacji/stopień naukowy:magister
Dziedzina nauki:sztuki wyzwolone/filozofia
Instytucja:Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska)
Datacja:pocz. 1539 roku — kon. 1539 roku
Komentarz: Wedle statutów i zwyczaju początek egzaminów w celu uzyskania stopnia magistra filozofii/sztuk wyzwolonych przypadał na zakończenie okresu liturgicznego Bożego Narodzenia po święcie Objawienia Pańskiego (6 I). Do czasu promocji, która wieńczyła całą procedurę, mijało kilka tygodni, a niekiedy nawet kilka miesięcy.
Nazwisko:---
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:---
Miejsce pochodzenia:Glogouia (Głogów)
Typ zdarzenia:uzyskanie stopnia
Etap edukacji/stopień naukowy:magisterium
Dziedzina nauki:---
Instytucja:---
Datacja:pocz. 1539 roku — kon. 1539 roku
Komentarz: Wedle statutów i zwyczaju początek egzaminów w celu uzyskania stopnia magistra filozofii/sztuk wyzwolonych przypadał na zakończenie okresu liturgicznego Bożego Narodzenia po święcie Objawienia Pańskiego (6 I). Do czasu promocji, która wieńczyła całą procedurę, mijało kilka tygodni, a niekiedy nawet kilka miesięcy.

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Liber statutorum et matricula baccalariorum et magistrorum Facultatis artium Universitatis almae Cracoviensis 1408-1541

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 87r

Anno Domini 1539, in decanatu prefati magistri Antonii, presidente examini reverendo patre magistro Martino de Ilkusch sacre theologie professore, preposito ecclesie Sancti Nicolai, viceconservatore privilegiorum ac vicecancellario Studii Cracouiensis, ad gradum magisterii promoti, hoc ordine sunt locati:

Fragment zapiski 2 , Numer strony/karty w źródle: 87v

Vincencius de Glogouia

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki