Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym edukacji i stopni naukowych

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie naukowe (zinterpretowane)
Imię:Alexius
Osoba:Aleksy z Garbów, syn Alberta/Wojciecha
Typ zdarzenia:uzyskanie stopnia
Etap edukacji/stopień naukowy:bakałarz
Dziedzina nauki:sztuki wyzwolone/filozofia
Instytucja:Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska)
Datacja:pocz. grudnia 1521 — kon. stycznia 1522
Komentarz: Datacja umowna. Wedle statutów i zwyczaju początek egzaminów w celu uzyskania stopnia bakałarza przypadał cztery razy w roku około Suchych Dni. Terminy te zapisywano w źródłach w zróżnicowany sposób. W tym roku Suche Dni po dniu św. Łucji (13 grudnia) zaczynały się 18 grudnia. Do czasu promocji, która wieńczyła całą procedurę, mijało kilka tygodni, a niekiedy nawet kilka miesięcy.
Nazwisko:---
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:---
Miejsce pochodzenia:Garbi (Garby)
Typ zdarzenia:uzyskanie stopnia
Etap edukacji/stopień naukowy:baccalariatus
Dziedzina nauki:---
Instytucja:---
Datacja:pocz. grudnia 1521 — kon. stycznia 1522
Komentarz: Datacja umowna. Wedle statutów i zwyczaju początek egzaminów w celu uzyskania stopnia bakałarza przypadał cztery razy w roku około Suchych Dni. Terminy te zapisywano w źródłach w zróżnicowany sposób. W tym roku Suche Dni po dniu św. Łucji (13 grudnia) zaczynały się 18 grudnia. Do czasu promocji, która wieńczyła całą procedurę, mijało kilka tygodni, a niekiedy nawet kilka miesięcy.

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Liber statutorum et matricula baccalariorum et magistrorum Facultatis artium Universitatis almae Cracoviensis 1408-1541

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 76r

Anno Domini 1521, in secundo decanatu magistri Jacobi de Cleparz, commutacione hyemali, ad Quatuor Tempora sancte Lucie, ad gradum baccalariatus

Fragment zapiski 2 , Numer strony/karty w źródle: 76r

Alexius de Garbi <mansionarius Gnezn(ensis)>

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki