Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym edukacji i stopni naukowych

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie naukowe (zinterpretowane)
Imię:Adam
Osoba:Adam z Radomska, syn Pawła
Typ zdarzenia:immatrykulacja
Etap edukacji/stopień naukowy:---
Dziedzina nauki:---
Instytucja:Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska)
Datacja:pocz. sem. zimowego 1534/1535 — kon. 1534 roku
Komentarz: ---
Nazwisko:---
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:Pauli
Miejsce pochodzenia:Radomskye (Radomsko), d. Gnezn. (archidiecezja gnieźnieńska)
Typ zdarzenia:immatrykulacja
Etap edukacji/stopień naukowy:---
Dziedzina nauki:---
Instytucja:---
Datacja:pocz. sem. zimowego 1534/1535 — kon. 1534 roku
Komentarz: ---

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Metryka czyli album Uniwersytetu Krakowskiego z lat 1509-1551. Biblioteka Jagiellońska rkp. 259, wyd. A. Gąsiorowski, T. Jurek, I. Skierska; przy współpr. R. Grzesika, Warszawa 2010.

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 188

//1534h//

Fragment zapiski 2 , Numer strony/karty w źródle: 188

//VII rektorat Marcina Biema z Olkusza//

Fragment zapiski 3 , Numer strony/karty w źródle: 188

//S. 150-151: Nagłówek semestru ozdobnym pismem. Wpisy jedną ręką (podobną do tej z semestru poprzedniego, ale najpewniej od niej różną) z zachowaniem takiego samego jak poprzednio układu w liniowanych kolumnach na imię, patronimik, miejsce pochodzenia, diecezję, opłatę. Początek nowego roku na s. 151 zaznaczony datą wpisaną w poprzek kolumn.

Fragment zapiski 4 , Numer strony/karty w źródle: 188

In septimo rectoratus officio venerabilis ac eximii magistri Martini de Ilkusch sacre theologie professoris, ecclesie Sancti Nicolai prepositi anno Cristi 1534 hyemali commutacione hii sunt intitulati:

Fragment zapiski 5 , Numer strony/karty w źródle: 188

Adam Pauli de Radomskye d. Gnezn. st tt //[1534h/015]//

Fragment zapiski 6 , Numer strony/karty w źródle: 189

Anno Cristi M D XXXV

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki