Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym edukacji i stopni naukowych

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie naukowe (zinterpretowane)
Imię:Ladislaus
Osoba:Władysław Melchiar z Lewoczy (Levoča)
Typ zdarzenia:immatrykulacja
Etap edukacji/stopień naukowy:---
Dziedzina nauki:---
Instytucja:Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska)
Datacja:pocz. sem. letniego 1522 — kon. sem. letniego 1522
Komentarz: ---
Nazwisko:Melchiar
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:---
Miejsce pochodzenia:Levczovia (Lewocza (słow. Levoča, węg. Lőcse, niem. Leutschau, łac. Leutsovia)), d. Strig. (diecezja ostrzyhomska)
Typ zdarzenia:immatrykulacja
Etap edukacji/stopień naukowy:---
Dziedzina nauki:---
Instytucja:---
Datacja:pocz. sem. letniego 1522 — kon. sem. letniego 1522
Komentarz: ---

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Metryka czyli album Uniwersytetu Krakowskiego z lat 1509-1551. Biblioteka Jagiellońska rkp. 259, wyd. A. Gąsiorowski, T. Jurek, I. Skierska; przy współpr. R. Grzesika, Warszawa 2010.

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 121

//1522e//

Fragment zapiski 2 , Numer strony/karty w źródle: 121

//VII rektorat Stanisława Biela z Nowego Miasta//

Fragment zapiski 3 , Numer strony/karty w źródle: 121

//S. 97-100: Nagłówek semestru takim samym duktem, jak całość wpisów. Wszystkie wpisy jedną ręką, tą samą, co w semestrze poprzednim, z zachowaniem podobnego układu kolumn (tu z osobnymi kolumnami na nazwę diecezji i opłaty), utrzymywanego jednak dość chwiejnie.

Fragment zapiski 4 , Numer strony/karty w źródle: 122

Sub rectoratu septimo magistri Stanislai Byel de Nova Civitate sacre theologie professoris, canonici eclesie kathedralis Crac. anno Domini millesimo quingentesimo vicesimo secundo comutacione estivali hii sunt intitulati seu Universitati incorporati:

Fragment zapiski 5 , Numer strony/karty w źródle: 126

Ladislaus Melchiar de Levczovia d. Strig. st 2 gr //[1522e/182]//

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki