Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym edukacji i stopni naukowych

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie naukowe (zinterpretowane)
Imię:Adam
Osoba:Adam z Tykiewek (dawniej Tykiewka), syn Marcina
Typ zdarzenia:immatrykulacja
Etap edukacji/stopień naukowy:---
Dziedzina nauki:---
Instytucja:Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska)
Datacja:pocz. sem. letniego 1510 — kon. sem. letniego 1510
Komentarz: ---
Nazwisko:---
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:Martini
Miejsce pochodzenia:Thykewka (Tykiewka)
Typ zdarzenia:immatrykulacja
Etap edukacji/stopień naukowy:---
Dziedzina nauki:---
Instytucja:---
Datacja:pocz. sem. letniego 1510 — kon. sem. letniego 1510
Komentarz: ---

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Metryka czyli album Uniwersytetu Krakowskiego z lat 1509-1551. Biblioteka Jagiellońska rkp. 259, wyd. A. Gąsiorowski, T. Jurek, I. Skierska; przy współpr. R. Grzesika, Warszawa 2010.

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 16

//1510e //

Fragment zapiski 2 , Numer strony/karty w źródle: 16

//III rektorat Stanisława Biela z Nowego Miasta//

Fragment zapiski 3 , Numer strony/karty w źródle: 16

//S. 14-19: Nagłówek semestru ozdobną teksturą gotycką. Ozdobny inicjał //S// na niebiesko. Wpisy jedną ręką (tą samą, co dwa poprzednie semestry), starającą się utrzymać układ osobnych kolumn na imię, patronimik, miejsce pochodzenia i opłatę. Inną ręką wciśnięty wpis nr 219.

Fragment zapiski 4 , Numer strony/karty w źródle: 16

Sub rectoratu tercio eiusdem venerabilis magistri Stanislai Byel de Nova Civitate sacre theologie professoris, custodis ecclesie collegiate Sancti Floriani in Cleparz commutacione estivali anni Domini millesimi quingentesimi decimi intitulati secuntur hoc ordine//{{16}}//:

Komentarz do fragmentu zapiski:
//{{16}} Na lewym marginesie //1510// R.//

Fragment zapiski 5 , Numer strony/karty w źródle: 20

Adam Martini de Thykewka 6 gr //[1510e/165]//

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki