Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym edukacji i stopni naukowych

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie naukowe (zinterpretowane)
Imię:Ladislaus
Osoba:Władysław Pelszucz, syn Jana
Typ zdarzenia:immatrykulacja
Etap edukacji/stopień naukowy:---
Dziedzina nauki:---
Instytucja:Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska)
Datacja:pocz. sem. letniego 1426 — 14.03.1427
Komentarz: ---
Nazwisko:Pelszucz
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:Johannis
Miejsce pochodzenia:---
Typ zdarzenia:immatrykulacja
Etap edukacji/stopień naukowy:---
Dziedzina nauki:---
Instytucja:---
Datacja:pocz. sem. letniego 1426 — 14.03.1427
Komentarz: ---

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Metryka Uniwersytetu Krakowskiego z lat 1400-1508. Biblioteka Jagiellońska rkp. 258, t. 1: tekst, wyd. A. Gąsiorowski, T. Jurek, I. Skierska; przy współpr. R. Grzesika, Kraków 2004.

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 127

//1426//

Fragment zapiski 2 , Numer strony/karty w źródle: 127

//II rektorat Andrzeja z Kokorzyna//

Fragment zapiski 3 , Numer strony/karty w źródle: 127

//S.

Fragment zapiski 4 , Numer strony/karty w źródle: 128

o opłatach).//

Fragment zapiski 5 , Numer strony/karty w źródle: 128

Rectoratus secundus venerabilis viri magistri Andree de Kokorzino sacre theologie professoris et custodis Sancte Marie Sandomiriensis, sub anno Domini millesimo quadringentesimo vicesimo sexto etc.

Fragment zapiski 6 , Numer strony/karty w źródle: 129

Ladislaus Johannis Pelszucz dt 2 gr //[26/054]//

Fragment zapiski 7 , Numer strony/karty w źródle: 132

||Jaroslaus Petri de Kankolew Canononicus Gneznensis et Wratislaviensis, venit eiusdem Rectoratus anni, feria sexta ante Reminiscere [//14 III 1427//]|| //[26/161]//

Komentarz do fragmentu zapiski:
//Pionowymi kreskami //||xxx||// wydawcy MUK oznaczyli wiersze wciśnięte w rękopisie na górnym lub dolnym marginecie lub między innymi wierszami (przyp. CAC).//

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki