Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym edukacji i stopni naukowych

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie naukowe (zinterpretowane)
Imię:Vitus
Osoba:Wit z Rębiszewa, syn Piotra
Typ zdarzenia:immatrykulacja
Etap edukacji/stopień naukowy:---
Dziedzina nauki:---
Instytucja:Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska)
Datacja:27.04.1495 — 19.10.1495
Komentarz: ---
Nazwisko:---
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:Petri
Miejsce pochodzenia:Rabyszewo (Rębiszewo)
Typ zdarzenia:immatrykulacja
Etap edukacji/stopień naukowy:---
Dziedzina nauki:---
Instytucja:---
Datacja:27.04.1495 — 19.10.1495
Komentarz: ---

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Album studiosorum Universitatis Cracoviensis, t. 2: ab anno 1490 ad annum 1551, editionem curavit A. Chmiel, Cracoviae 1892.

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 35

A. D. 1495.

Fragment zapiski 2 , Numer strony/karty w źródle: 35

[In Rectoratu magistri Mathie de Schidlow anno 1495 commutacione estiuali infrascripti studentes sunt intitulati]. {{1}})

Komentarz do fragmentu zapiski:
{{1}}) Zamiast zwykłego nagłówka, na który pozostawione jest wolne miejsce. umieścił na niem notaryusz następujacy napis: W środku : „Ihs. N. R. Iudeorum, S. Hieronimus"; — po stronie lewej: „1495, comendacio Saturni 2-a Maii ipso die Sigismundi"; — po stronie prawej: „Lune XXVII Aprilis eleccio, que dies erat crastinus post conductum Pasche; Georgy tunc festum fuit feria quinta infra conductum etc; — u dołu: „Sub magistro Mathia de Schidlow commutacione hiemali (s )."

Fragment zapiski 3 , Numer strony/karty w źródle: 35

Vitus Petri de Rabyszewo t.

Fragment zapiski 4 , Numer strony/karty w źródle: 37

Cessauit Rectoratus 1495 Martis XX Octobris; Crastina die Mercury XXI Octobris, tunc Vndecim Milia Virginum, comendacio fuit noui domini Rectoris magistri Valentini de Ilkusz decretorum doctoris, canonici Cracouiensis; regat feliciter et triumphet.

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki