Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym pełnionych funkcji/urzędów/ról

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie urzędowe (zinterpretowane)
Imię:Albertus [Albert/Wojciech]
Osoba:Wojciech ze Lwowa, syn Błażeja, zw. Leopolita, mgr sztuk 1553, kolegiat większy
Typ zdarzenia:trwanie funkcji
Funkcja/urząd/rola:wykładowca
Miejsce/instytucja:wydział filozofii/sztuk wyzwolonych {Uniwersytetu Krakowskiego}
Datacja:pocz. sem. zimowego 1562/1563 — kon. sem. zimowego 1562/1563
Komentarz: ---
Nazwisko:---
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:---
Miejsce pochodzenia:Leopoliensis (Lwów)
Typ zdarzenia:trwanie funkcji
Funkcja/urząd/rola:wykładowca
Miejsce/instytucja:wydział artium, (wydział filozofii/sztuk wyzwolonych {Uniwersytetu Krakowskiego})
Datacja:pocz. sem. zimowego 1562/1563 — kon. sem. zimowego 1562/1563
Komentarz: ---

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Liber diligentiarum facultatis artisticae Universitatis Cracoviensis 1487-1563, wyd. W. Wisłocki, Kraków 1886 (Archiwum do Dziejów Literatury i Oświaty w Polsce, t. 4).

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 349

Anno dni 1562 {{4}} commutatione hiemali in decanatu primo Andreae Troperi {{5}} hae Lectiones sunt lectae:

Komentarz do fragmentu zapiski:
4 I. e. commutationis hiemalis a. 1562/3; in Cod. »anno dni 1563«.
5 de Cracovia.

Fragment zapiski 2 , Numer strony/karty w źródle: 349

Ptolomei: 13. Albertus Sieciechowiensis tertia die incepit Aepistollas {{6}} Heroidum {{7}}, legit ad finem commutationis; 14. Ioannes Vielicius Parva naturalia, die secunda incepit, legit ad finem commut.; 15. Martinus Racias Meteora Aristotelis, tertia die incepit, legit ad finem commut; 16. Gregorius Nouicampianus Metaphisica, tertia die incepit, legit ad finem commut.; 19. Albertus Leopoliensis Posteriora Aristotelis, tertia die incepit, legit ad finem commut.; 20. Martinus Pilznensis secunda

Komentarz do fragmentu zapiski:
6 Sic!
7 Ovidii.

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki