Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym pełnionych funkcji/urzędów/ról

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie urzędowe (zinterpretowane)
Imię:Albertus [Albert/Wojciech]
Osoba:Wojciech Wędrogowski (Vędrogovius), syn Michała
Typ zdarzenia:trwanie funkcji
Funkcja/urząd/rola:kolegiat
Miejsce/instytucja:Kolegium Mniejsze {Uniwersytetu Krakowskiego}
Datacja:pocz. sem. zimowego 1556/1557 — kon. sem. zimowego 1556/1557
Komentarz: ---
Nazwisko:Wedrogowski
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:---
Miejsce pochodzenia:---
Typ zdarzenia:trwanie funkcji
Funkcja/urząd/rola:collega minor
Miejsce/instytucja:Collegium Minus, (Kolegium Mniejsze {Uniwersytetu Krakowskiego})
Datacja:pocz. sem. zimowego 1556/1557 — kon. sem. zimowego 1556/1557
Komentarz: ---

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Liber diligentiarum facultatis artisticae Universitatis Cracoviensis 1487-1563, wyd. W. Wisłocki, Kraków 1886 (Archiwum do Dziejów Literatury i Oświaty w Polsce, t. 4).

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 319

Commutacionis hijemalis Lectiones anno dni 1556 {{2}} in decanatu primo mgri Nicolai Bodzencijn hoc ordine lectae, hys horis et auditorys designatis:

Komentarz do fragmentu zapiski:
2 I. e. commutationis hiemalis a. 1556/7; in Cod. »anno dni 1557«.

Fragment zapiski 2 , Numer strony/karty w źródle: 321

Ex minori Collegio primae classis: mgr. Albertus Wedrogowski, semel per alium; mgr. Ioannes Leopoliensis, bis per alium; mgr. Ioannes Tarczijn, semel per alium; mgr. Siluester Roguczki, nvnquam; — secundae classis ex minori Collegio: mgr. Valentinus Vrząndow, i; mgr. Martinus Pilsnensis, i; mgr. Simon Milicius {{7}}, nvnquam; mgr. Stanislaus Picus, ii; — tertiae classis ex minori Collegio: mgr. Benedictus Cotharski, ii; mgr. Iacobus Gorski; mgr. Thomas Petrcowiensis, i; mgr. Albertus Leopoliensis, i; mgr. Albertus Sijecijechowiensis, iii.

Komentarz do fragmentu zapiski:
7 Sic!

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki