Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym pełnionych funkcji/urzędów/ról

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie urzędowe (zinterpretowane)
Imię:Albertus [Albert/Wojciech]
Osoba:Wojciech Wędrogowski (Vędrogovius), syn Michała
Typ zdarzenia:trwanie funkcji
Funkcja/urząd/rola:kolegiat
Miejsce/instytucja:Kolegium Mniejsze {Uniwersytetu Krakowskiego}
Datacja:pocz. sem. zimowego 1555/1556 — kon. sem. zimowego 1555/1556
Komentarz: ---
Nazwisko:Wendrogowskj
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:---
Miejsce pochodzenia:---
Typ zdarzenia:trwanie funkcji
Funkcja/urząd/rola:collega minor
Miejsce/instytucja:Collegium Minus, (Kolegium Mniejsze {Uniwersytetu Krakowskiego})
Datacja:pocz. sem. zimowego 1555/1556 — kon. sem. zimowego 1555/1556
Komentarz: ---

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Liber diligentiarum facultatis artisticae Universitatis Cracoviensis 1487-1563, wyd. W. Wisłocki, Kraków 1886 (Archiwum do Dziejów Literatury i Oświaty w Polsce, t. 4).

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 314

Anno dni 1555 {{3}} commutatione hijberna Lectiones xviii Decembris ob metum pestis inceptae hoc, qui sequitur, ordine continuatę sunt, mgro Foelice Sijeprcio munus decani tercio obeunte:

Komentarz do fragmentu zapiski:
3 In Cod. »anno dni 1556«.

Fragment zapiski 2 , Numer strony/karty w źródle: 316

Ex Domo minore primi ordinis: dr. Barptholomaeus {{2}} Sabijnka, iiii neglexit; mgr. Albertus Wendrogowskj, iiii neglexit; mgr. Ioannes Leopoliensis, i neglexit; mgr. Valentinus Vrzędow, iii neglexit; — secundi: mgr. Ioannes Tarczin, i per alium; mgr. Martinus Pijlzno, iii neglexit; mgr. Stanislaus Craccouiensis, ii neglexit; mgr. Sijluester Roguczkj, iiii neglexit; — tercij: mgr. Simon Miliciensis, iiii neglexit; mgr. Benedictus Kotharskj, ii neglexit; mgr. Thomas Pijotrkowita, iiii neglexit; mgr. Iacobus Gorskj, i per alium et i neglexit.

Komentarz do fragmentu zapiski:
2 Sic!

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki