Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym pełnionych funkcji/urzędów/ról

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie urzędowe (zinterpretowane)
Imię:Adam
Osoba:Adam Tussinius z Tarnowa, syn Pawła
Typ zdarzenia:trwanie funkcji
Funkcja/urząd/rola:wykładowca
Miejsce/instytucja:wydział filozofii/sztuk wyzwolonych {Uniwersytetu Krakowskiego}
Datacja:pocz. sem. zimowego 1545/1546 — kon. sem. zimowego 1545/1546
Komentarz: De generacione, et a festo Martini Siluius Eneida pro eo legit;
Nazwisko:---
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:---
Miejsce pochodzenia:Tarnov (Tarnów)
Typ zdarzenia:trwanie funkcji
Funkcja/urząd/rola:wykładowca
Miejsce/instytucja:wydział artium, (wydział filozofii/sztuk wyzwolonych {Uniwersytetu Krakowskiego})
Datacja:pocz. sem. zimowego 1545/1546 — kon. sem. zimowego 1545/1546
Komentarz: De generacione, et a festo Martini {{11}} Siluius Eneida pro eo legit;
11 11 Novembris.

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Liber diligentiarum facultatis artisticae Universitatis Cracoviensis 1487-1563, wyd. W. Wisłocki, Kraków 1886 (Archiwum do Dziejów Literatury i Oświaty w Polsce, t. 4).

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 269

Ordo Lectionum commutacionis hiemalis anno dni 1545 in decanatu tercio mgri Martini de Cracouia {{2}}:

Komentarz do fragmentu zapiski:
2 Garbarz de Cerdonia.

Fragment zapiski 2 , Numer strony/karty w źródle: 269

Maronis: 13. Dambrovski Elencorum, secunda die; 14. Petrus Probosczovycze Haly Habenrael {{10}}, secunda die; 15. Adam de Tarnov De generacione, et a festo Martini {{11}} Siluius Eneida pro eo legit; 16. Paulus Raczans Posteriorum, pro Simone {{6}}; 18. —; 19. Paulus Raczansz Tabulas direccionum; 20. —; 21. Petrus Varszaviensis De celo, prima die; 22. Dobroszielszki Eticorum per se incepit, sed mox per alium legit in finem.

Komentarz do fragmentu zapiski:
6 Maricio.
10 De nativitatibus, dispositione aëris etc.
11 11 Novembris.

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki