Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym pełnionych funkcji/urzędów/ról

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie urzędowe (zinterpretowane)
Imię:Albertus [Albert/Wojciech]
Osoba:Wojciech z Nowopola (Koniecpola) zw. Nowopolczyk, syn Mikołaja
Typ zdarzenia:trwanie funkcji
Funkcja/urząd/rola:wykładowca
Miejsce/instytucja:wydział filozofii/sztuk wyzwolonych {Uniwersytetu Krakowskiego}
Datacja:pocz. sem. zimowego 1545/1546 — kon. sem. zimowego 1545/1546
Komentarz: in greco Demostenem;
Nazwisko:---
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:---
Miejsce pochodzenia:Nouocampianus (Nowopole (obecnie Koniecpol))
Typ zdarzenia:trwanie funkcji
Funkcja/urząd/rola:wykładowca
Miejsce/instytucja:wydział artium, (wydział filozofii/sztuk wyzwolonych {Uniwersytetu Krakowskiego})
Datacja:pocz. sem. zimowego 1545/1546 — kon. sem. zimowego 1545/1546
Komentarz: in greco {{7}} Demostenem;
7 Sic!

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Liber diligentiarum facultatis artisticae Universitatis Cracoviensis 1487-1563, wyd. W. Wisłocki, Kraków 1886 (Archiwum do Dziejów Literatury i Oświaty w Polsce, t. 4).

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 269

Ordo Lectionum commutacionis hiemalis anno dni 1545 in decanatu tercio mgri Martini de Cracouia {{2}}:

Komentarz do fragmentu zapiski:
2 Garbarz de Cerdonia.

Fragment zapiski 2 , Numer strony/karty w źródle: 270

Socratis: 13. —; 14. pro Sabinio {{3}} Phisicorum, secunda die; 15. Lomza Matias Veteris artis, secunda die, pro mgro Petro {{4}}; 16. —; 18. —; 19. Pynczouita Perotum {{5}} pro se, prima die; 20. mgr. Franciscus {{6}} Oracionem Ciceronis {{7}}, ante Quadragesimam octo diebus incepit, et legit ad Palmarum {{8}}; 21. Albertus Nouocampianus in greco {{7}} Demostenem; 22. mgr. Dambrovski De generacione, tercia die.

Komentarz do fragmentu zapiski:
3 Regiopontano.
4 Posnaniense ?
5 Grammaticam Peroti.
6 de Bolęcin.
7 Sic!
8 18 Aprilis.

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki