Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym pełnionych funkcji/urzędów/ról

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie urzędowe (zinterpretowane)
Imię:Adam
Osoba:Adam Tussinius z Tarnowa, syn Pawła
Typ zdarzenia:trwanie funkcji
Funkcja/urząd/rola:wykładowca
Miejsce/instytucja:wydział filozofii/sztuk wyzwolonych {Uniwersytetu Krakowskiego}
Datacja:pocz. sem. letniego 1542 — 14.09.1542
Komentarz: Tabulas direccionum
Nazwisko:---
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:---
Miejsce pochodzenia:Tharnow (Tarnów)
Typ zdarzenia:trwanie funkcji
Funkcja/urząd/rola:wykładowca
Miejsce/instytucja:wydział artium, (wydział filozofii/sztuk wyzwolonych {Uniwersytetu Krakowskiego})
Datacja:pocz. sem. letniego 1542 — 14.09.1542
Komentarz: Tabulas direccionum, die innov., post Crucis {{8}} finiuit;

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Liber diligentiarum facultatis artisticae Universitatis Cracoviensis 1487-1563, wyd. W. Wisłocki, Kraków 1886 (Archiwum do Dziejów Literatury i Oświaty w Polsce, t. 4).

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 253

Ordo Lectionum commutacionis aestiualis anno dni 1542 in primo decanatu mgri Andraeae {{2}} a Dzialoschicze:

Komentarz do fragmentu zapiski:
2 Sic!

Fragment zapiski 2 , Numer strony/karty w źródle: 253

Ptholomej: hora 9. Stanislaus Budzinsky Lecturam Phisicorum continuauit, die innouacionis incepit, post Crucis {{8}} finiuit; 10. mgr. Petrus a Varssavia {{9}} Orationem pro Milone {{10}}; 11. mgr. Adam a Tharnow Tabulas direccionum, die innov., post Crucis {{8}} finiuit; 12. mgr. Martinus Garbarz {{11}} Exercicium Veteris artis, die innov., iiii; 16. —;
17. —; 18. mgr. Andreas Cobilin Quadrupartitum Ptholomei, tercia die innov., ii; 19. mgr. Martinus Garbarj {{11}} Economicorum L., incepit die innov., iiiii; 20. mgr. Valentinus Rava Topicorum Ex., in crastino innov.

Komentarz do fragmentu zapiski:
8 14 Septembris.
9 dictus Szalek.
10 Ciceronis.
11 de Cracovia.

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki