Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym pełnionych funkcji/urzędów/ról

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie urzędowe (zinterpretowane)
Imię:Albertus [Albert/Wojciech]
Osoba:Wojciech z Krajny zw. Krajna
Typ zdarzenia:trwanie funkcji
Funkcja/urząd/rola:kolegiat
Miejsce/instytucja:Kolegium Mniejsze {Uniwersytetu Krakowskiego}
Datacja:pocz. sem. letniego 1522 — kon. sem. letniego 1522
Komentarz: ---
Nazwisko:---
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:---
Miejsce pochodzenia:Craijna (Krajna)
Typ zdarzenia:trwanie funkcji
Funkcja/urząd/rola:collega minor
Miejsce/instytucja:Collegium Minus, (Kolegium Mniejsze {Uniwersytetu Krakowskiego})
Datacja:pocz. sem. letniego 1522 — kon. sem. letniego 1522
Komentarz: ---

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Liber diligentiarum facultatis artisticae Universitatis Cracoviensis 1487-1563, wyd. W. Wisłocki, Kraków 1886 (Archiwum do Dziejów Literatury i Oświaty w Polsce, t. 4).

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 155

Ordo Lecturarum et Exerciciorum commutacionis estiualis anno dni 1522 in decanatu mgri Martini Cracouiensis Garbarij {{3}}:

Komentarz do fragmentu zapiski:
3 dicti Garbarz, de suborbio Cracoviensi Cerdonia.

Fragment zapiski 2 , Numer strony/karty w źródle: 157

Ordo Magistrorum actus ordinarios visitancium secundum eorum ordinem tripartitum anno et commutacione, quibus supra:

Fragment zapiski 3 , Numer strony/karty w źródle: 157

De minori primi: Iacobus Skrzatus {{1}}, semper per alium; Bartolomeus Bromyrski, iii per alium; Nicolaus Szadek; Bartolomeus Vratislauiensis, ii neglexit; Stanislaus Rzeczycza, i non fuit; — medij: Ioannnes Sanok, j neglexit, j per alium; Mathias Przedborz; Matias Szamotuli, i per alium; Albertus Craijna, iii per alium; Iacobus Siradia; — vltimi: Adam Brzeszynij; Iacobus Schyeprcz, i per alium; Iacobus Ilsza; Stanislaus Grodzisko.

Komentarz do fragmentu zapiski:
1 Sic! Skrzetuski.

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki