Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym pełnionych funkcji/urzędów/ról

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie urzędowe (zinterpretowane)
Imię:Albertus [Albert/Wojciech]
Osoba:Wojciech z Krajny zw. Krajna
Typ zdarzenia:trwanie funkcji
Funkcja/urząd/rola:wykładowca
Miejsce/instytucja:wydział filozofii/sztuk wyzwolonych {Uniwersytetu Krakowskiego}
Datacja:pocz. sem. zimowego 1516/1517 — kon. sem. zimowego 1516/1517
Komentarz: Tabulas eclipsium, później wykładał Centum verba Hermetis
Nazwisko:---
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:---
Miejsce pochodzenia:Crayna (Krajna)
Typ zdarzenia:trwanie funkcji
Funkcja/urząd/rola:wykładowca
Miejsce/instytucja:wydział artium, (wydział filozofii/sztuk wyzwolonych {Uniwersytetu Krakowskiego})
Datacja:pocz. sem. zimowego 1516/1517 — kon. sem. zimowego 1516/1517
Komentarz: Tabulas eclipsium, później wykładał Centum verba Hermetis

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Liber diligentiarum facultatis artisticae Universitatis Cracoviensis 1487-1563, wyd. W. Wisłocki, Kraków 1886 (Archiwum do Dziejów Literatury i Oświaty w Polsce, t. 4).

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 127

Ptholomei: 13. Albertus Crayna Tabulas {{5}} eclipsium, post Tabulas latitudinum Blankini, deinde Centum verba Hermetis {{6}}; 14. Iacobus Szyeprcz Theoricas planetarum; 15. Iacobus Ilza {{7}} Tercium Quadrupartiti {{8}}; 16. Michael Olsna Noue logice; 19. Matias Przedborz Metheororum, finiuit post Purificacionis {{9}}, et incepit Parwlum naturalis, legit usque ad dominicam Letare {{10}}; 20. Stanislaus de Leopole {{11}} Iacobus Syradia Elenchorum {{12}} De celo et mundo; 21. Iohannes de Sanok De viris illustribus {{13}}; 22. Iacobus Cleparz Metaphisice.

Komentarz do fragmentu zapiski:
5 resolutas.
6 Mercurii Trismegisti.
7 Junior?
8 Ptolemaei.
9 2 Februarii 1517.
10 22 Martii.
11 »Stanislaus de Leopole« deletum.
12 »Elenchorum« deletum.
13 A. S. Victoris.

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki