Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym pełnionych funkcji/urzędów/ról

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie urzędowe (zinterpretowane)
Imię:Valentinus
Osoba:Walenty Wróbel (Passer) z Poznania
Typ zdarzenia:trwanie funkcji
Funkcja/urząd/rola:wykładowca
Miejsce/instytucja:wydział filozofii/sztuk wyzwolonych {Uniwersytetu Krakowskiego}
Datacja:15.01.1509 — kon. sem. zimowego 1508/1509
Komentarz: De amicicia, póżniej Secundum tractatum Petri Hispani
Nazwisko:---
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:---
Miejsce pochodzenia:Posnania (Poznań)
Typ zdarzenia:trwanie funkcji
Funkcja/urząd/rola:wykładowca
Miejsce/instytucja:wydział artium, (wydział filozofii/sztuk wyzwolonych {Uniwersytetu Krakowskiego})
Datacja:15.01.1509 — kon. sem. zimowego 1508/1509
Komentarz: De amicicia, póżniej Secundum tractatum Petri Hispani

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Liber diligentiarum facultatis artisticae Universitatis Cracoviensis 1487-1563, wyd. W. Wisłocki, Kraków 1886 (Archiwum do Dziejów Literatury i Oświaty w Polsce, t. 4).

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 86

Aristotelis: 14. mgr. Michael de Olsna incepit circa Prisce {{8}} Paradoxa, tandem Salustium continuauit; 15. dr. Martinus Belze incepit post Epiphanie {{7}} Arismetricam, Musicam non incepit; 16. mgr. Iacobus de Cleparz Exercicium Posteriorum, pro Nagolth feria tercia ante Lucie {{9}} incepit, sed dimisit; 18. mgr. Stephanus de Lukow Augustinum Datum, in crastino Prisce {{10}}, discontinuando non finiuit; 19. —; 20. mgr. Gregorius de Sthawyschyno De generacione, feria secunda ante Prisce {{11}}, ii; 21. mgr. Valentinus de Posnania secunda feria ante Prisce {{11}} incepit De amicicia, tandem Secundum tractatum Petri Hispani legit; 22. mgr. Michael Olsna Ex. De celo et mundo, post Prisce {{8}}.

Komentarz do fragmentu zapiski:
7 6 Januarii.
8 18 Januarii.
9 12 Decembris.
10 19 Januarii
11 15 Januarii.

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki