Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym edukacji i stopni naukowych

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie naukowe (zinterpretowane)
Imię:Adalbertus
Osoba:Wojciech Zajączkowski, syn Jakuba
Typ zdarzenia:trwanie studiów/nauki
Etap edukacji/stopień naukowy:uczeń
Dziedzina nauki:---
Instytucja:---
Datacja:27.05.1761
Komentarz: ---
Nazwisko:Zaiączkowski
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:---
Miejsce pochodzenia:---
Typ zdarzenia:trwanie studiów/nauki
Etap edukacji/stopień naukowy:studiosus
Dziedzina nauki:---
Instytucja:---
Datacja:27.05.1761
Komentarz: ---

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Acta rectoralia Universitatis Cracoviensis ab a. 1752 ad a. 1781

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 462

Anno Domini 1761.

Fragment zapiski 2 , Numer strony/karty w źródle: 478

[27 V 1761]
Mercurii XXVII mensis Maii.
Honesti Kotulski ac alii contra studiosos.
-- HH. Joannes Kotulski, Mathaeus Dawidowicz, Joannes Grusiewicz et Nicolaus Słotwinski, artis chaldaicae socii -- accusata cotumacia citatorum infrascriptorum, ratione sui actorum concussionis et molestationis retulerunt se ad suam instantiam -- In praesentia G. Francisci Chmielowski, II. Adalberti Zaiączkowski, Joannis Zarczynski, Joannis Kalicinski, studiosorum citatorum ex adverso principalium -- In praesentia EE.MM. Josephi Sucharzewski, Contubernii Hierosolymitani, Francisci Tomecki, Contubernii Starnigeliani seniorum

Fragment zapiski 3 , Numer strony/karty w źródle: 479

philosophiae doctorum et professorum <citatorum> -- Praesentibus Ill.ClCl.Adm RR.MM. Andrea Lipiewicz collegiatarum s. Michaelis in arce Cracoviensi decano, Sanctorum Omnium cancellario, in Igołomia, Francisco Pohorecki, Sandecensis primicerio, Voyniciensi decano, in Frysztak curatis, utriusque iuris professoribus, et me M. Stanislao Ficzkiewicz utriusque iuris professore, collegiatae Omnium Sanctorum canonico, actorum officii sui notario.

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki