Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym edukacji i stopni naukowych

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie naukowe (zinterpretowane)
Imię:Albertus [Albert/Wojciech]
Osoba:Wojciech Zajączkowski, syn Jakuba
Typ zdarzenia:trwanie studiów/nauki
Etap edukacji/stopień naukowy:uczeń
Dziedzina nauki:---
Instytucja:klasa poetyki {w Szkołach Nowodworskich w Krakowie}
Datacja:25.05.1757
Komentarz: ---
Nazwisko:Zaiączkowski
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:---
Miejsce pochodzenia:---
Typ zdarzenia:trwanie studiów/nauki
Etap edukacji/stopień naukowy:studiosus
Dziedzina nauki:---
Instytucja:poeseos, (klasa poetyki {w Szkołach Nowodworskich w Krakowie})
Datacja:25.05.1757
Komentarz: ---

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Acta rectoralia Universitatis Cracoviensis ab a. 1752 ad a. 1781

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 357

In nomine Domini amen. Acta iudicii et officii rectoralis Universitatis Cracoviensis rectoratu XII M.Perill. et Rmi D.D.M. Casimiri Pałaszowski sacrae theologiae doctoris et professoris, collegae maioris, ecclesiarum cathedralis Cracoviensis canonici, collegiatae Sanctorum Omnium. praepositi, parochialis in Czerniechow curati, Contubernii Hierosolymitani et Scholarum Novodvorscianarum provisoris, canonisationis b. Joannis Cantii procuratoris, librorum per dioecesim Cracoviensem ordinarii censoris, Studii Generalis Cracoviensis Universitatis generalis rectoris, anno a Nativitate Domini nostri Jesu Christi 1757mo, commutatione aestiva, connotata.

Fragment zapiski 2 , Numer strony/karty w źródle: 361

[25 V 1757]
Mercurii 25ta Maii.
Fiscalis contra studiosos.
-- Fiscalis iudicii praesentis in termino ex citatione verbali accusata contumacia II. Andreae Gałuszkiewicz, dialectices, Antonii Wieronski, rhetorices, Simonis Jastrzębski, Dominici Kruszewski, Alberti Zaiączkowski, poeseos, et Fudalski, grammatices studiosorum, -- citatos puniri postulavit. --

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki