Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym edukacji i stopni naukowych

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie naukowe (zinterpretowane)
Imię:Albertus [Albert/Wojciech]
Osoba:Wojciech z Nowopola (Koniecpola) zw. Nowopolczyk, syn Mikołaja
Typ zdarzenia:posiadanie stopnia
Etap edukacji/stopień naukowy:magister
Dziedzina nauki:---
Instytucja:---
Datacja:pocz. sem. letniego 1550 — kon. sem. letniego 1550
Komentarz: ---
Nazwisko:---
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:---
Miejsce pochodzenia:Nouicampianus (Nowopole (obecnie Koniecpol))
Typ zdarzenia:posiadanie stopnia
Etap edukacji/stopień naukowy:mgr
Dziedzina nauki:---
Instytucja:---
Datacja:pocz. sem. letniego 1550 — kon. sem. letniego 1550
Komentarz: ---

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Liber diligentiarum facultatis artisticae Universitatis Cracoviensis 1487-1563, wyd. W. Wisłocki, Kraków 1886 (Archiwum do Dziejów Literatury i Oświaty w Polsce, t. 4).

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 288

Commutacionis aestiualis Lectiones in decanatu mgri Stanislai Pienczovij anno dni 1550:

Fragment zapiski 2 , Numer strony/karty w źródle: 290

Lectiones vacantes: Męthaphisica, Metheororum, Politicorum, Theoricę planetarum, Euclides, Perspectiua, Arithmetica cum musica, Sintaxis Despauterii {{2}}. — Hac commutatione mgri regales suas exercitabant Lectiones hora xx singulis diebus binj: mgr. Albertus Nouicampianus et Sigismundus Obremski, mgr. Albertus Dambrowski et Ioannes Trcziana, mgr. Martinus Cracouiensis et Felix Bedorski. Cum his pro decanatu suo mgr. Valentinus Ravensis. Preter hos nullus alius magistrorum exercitavit lectiones suas in Aristotelis {{3}}. — Mgr. Ioannes Msthow existens regalis tantum disputauit per alium et in Theologorum {{3}} legit {{4}}; diebus tamen canicularibus legit per alium VItum Eneidos Vergilii hora xii in Platonis {{3}}.

Komentarz do fragmentu zapiski:
2 Joannis.
3 sc. lectorio.
4 Sic!

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki