Full view of a note about event related to education stage and academic degree

Source information and iterpretation

Information in source format/languageEvent (interpreted)
First name:Albertus [Albert/Wojciech]
Person:Wojciech z Nowopola (Koniecpola) zw. Nowopolczyk, syn Mikołaja
Event type:[-uczestniczył w dyspucie-]
Education stage/academic degree:---
Scientific discipline:---
Institution:wydział filozofii/sztuk wyzwolonych {Uniwersytetu Krakowskiego}
Date:the beginning of winter semester 1546-1547 — the end of winter semester 1546-1547
Comment: ---
Surname:---
Social origin:---
Father's name:---
Place of origin:Nouocampianus (Nowopole (obecnie Koniecpol))
Event type:[-uczestniczył w dyspucie-]
Education stage/academic degree:---
Scientific discipline:---
Institution:wydział artium, (wydział filozofii/sztuk wyzwolonych {Uniwersytetu Krakowskiego})
Date:the beginning of winter semester 1546-1547 — the end of winter semester 1546-1547
Comment: ---

Full contentes of the source note

Source: Liber diligentiarum facultatis artisticae Universitatis Cracoviensis 1487-1563, wyd. W. Wisłocki, Kraków 1886 (Archiwum do Dziejów Literatury i Oświaty w Polsce, t. 4).

Note fragment 1 , Page/tab number in the source: 273

Lectiones commutationis hyemalis anni 1546 in decanatu mgri Sebastiani Clepariensis {{5}}, baccalarii theologiae, canonici s. Floriani, ad quem decanatum se precedenti commutatione abdicauit lectione {{1}} Perspectiuae {{1}}:

Comment to note fragment:
1 Sic!
5 Janeczka dicti.

Note fragment 2 , Page/tab number in the source: 274

De maiori Collegio in prima classe: Martinus de Cerdonibus {{8}}, ii; Thomas Cracouiensis {{9}}, semel per alium; Ioannes Dobroszyelsky, ii; — in secunda classe: Albertus Dąbrowsky; Petrus Posnaniensis; Ioannes Tczyana; — in tertia classe, hęc classis debet incipere a principio commutationis: Simon Pilsno; Albertus Nouocampianus.

Comment to note fragment:
8 Garbarz.
9 Paulinus.

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki