Blick im Eintrag über Bildung/Akademichen Graden

Quellinformation und ihre Interpretation

QuellinformationEreignis im Bereich Bildung/Akademicher Grad (Interpretation)
Vorname:Valentinus
Person:Walenty z Budy, syn Tomasza
Ereignistyp:uzyskanie stopnia
Bildungsstufe/Akademischer Grad:bakałarz
Wissenschaftliche Disziplin/Fachwissenschaft:sztuki wyzwolone/filozofia
Ort/Institution:Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska)
Datum:Anfang Mai 1436 — Ende Juni 1436
Bemerkungen: Datacja umowna. Wedle statutów i zwyczaju początek egzaminów w celu uzyskania stopnia bakałarza przypadał cztery razy w roku około Suchych Dni. Terminy te zapisywano w źródłach w zróżnicowany sposób. W tym roku Suche Dni po święcie Zesłania Ducha Świętego (27 maja) zaczynały się 30 maja. Do czasu promocji, która wieńczyła całą procedurę, mijało kilka tygodni, a niekiedy nawet kilka miesięcy.
Name:---
Soziale Herkunft:---
Vorname des Vaters:---
Herkunftsort:Buda (Buda)
Ereignistyp:uzyskanie stopnia
Bildungsstufe/Akademischer Grad:baccalariatus
Wissenschaftliche Disziplin/Fachwissenschaft:---
Ort/Institution:---
Datum:Anfang Mai 1436 — Ende Juni 1436
Bemerkungen: Datacja umowna. Wedle statutów i zwyczaju początek egzaminów w celu uzyskania stopnia bakałarza przypadał cztery razy w roku około Suchych Dni. Terminy te zapisywano w źródłach w zróżnicowany sposób. W tym roku Suche Dni po święcie Zesłania Ducha Świętego (27 maja) zaczynały się 30 maja. Do czasu promocji, która wieńczyła całą procedurę, mijało kilka tygodni, a niekiedy nawet kilka miesięcy.

Inhalt des Eintrags

Quelle: Liber statutorum et matricula baccalariorum et magistrorum Facultatis artium Universitatis almae Cracoviensis 1408-1541

Eintragsabschnitt 1 , Seite/Karte in der Quelle: 15r

In decanatu eiusdem, ut supra, ad Penthecosten, ad gradum bacc(alariatus) infrascripti sunt promoti et sic locati:

Eintragsabschnitt 2 , Seite/Karte in der Quelle: 15r

Valentinus de Buda solvit totum

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki