Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym edukacji i stopni naukowych

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie naukowe (zinterpretowane)
Imię:Alexander
Osoba:Aleksander Semperski, syn Macieja
Typ zdarzenia:immatrykulacja
Etap edukacji/stopień naukowy:---
Dziedzina nauki:---
Instytucja:Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska)
Datacja:pocz. sem. zimowego 1548/1549 — 11.03.1549
Komentarz: ---
Nazwisko:Sempersky
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:Mathie
Miejsce pochodzenia:d. Gnezn. (archidiecezja gnieźnieńska)
Typ zdarzenia:immatrykulacja
Etap edukacji/stopień naukowy:---
Dziedzina nauki:---
Instytucja:---
Datacja:pocz. sem. zimowego 1548/1549 — 11.03.1549
Komentarz: ---

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Metryka czyli album Uniwersytetu Krakowskiego z lat 1509-1551. Biblioteka Jagiellońska rkp. 259, wyd. A. Gąsiorowski, T. Jurek, I. Skierska; przy współpr. R. Grzesika, Warszawa 2010.

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 262

//1548h//

Fragment zapiski 2 , Numer strony/karty w źródle: 262

//II rektorat Mikołaja z Szadka//

Fragment zapiski 3 , Numer strony/karty w źródle: 262

//S. 224a-224b: Nagłówek semestru powiększonym duktem. Wpisy jedną ręką, tą samą, co w semestrze poprzednim, w tym samym układzie w dwóch łamach oznaczonych pionowymi liniami. Brakujące przeważnie słowo //diocesis// (jest tylko we wpisach

Fragment zapiski 4 , Numer strony/karty w źródle: 263

//nr 40 i 43), uzupełniamy bez osobnego sygnalizowania (tak samo czynił wydawca Albumu). Na górnym marginesie nad lewym łamem data 1548, nad prawym 1549.

Fragment zapiski 5 , Numer strony/karty w źródle: 263

In secundo rectoratu commutacione hiemali

Fragment zapiski 6 , Numer strony/karty w źródle: 263

Alexander Mathie Sempersky d. Gnezn. 8 //[1548h/022]//

Fragment zapiski 7 , Numer strony/karty w źródle: 264

Joannes Curcius a Maiori Glogouia canonicus Vrat. die Gregorii 1549, 8 //[1548h/033]//

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki